Inschrijving - Reisverslag uit Spijkenisse, Nederland van Senne Prins - WaarBenJij.nu Inschrijving - Reisverslag uit Spijkenisse, Nederland van Senne Prins - WaarBenJij.nu

Inschrijving

Door: Senne Prins

Blijf op de hoogte en volg Senne

16 Juni 2013 | Nederland, Spijkenisse

De Wereld Jamboree is een kamp voor scouts van over de hele wereld, dat één keer per vier jaar georganiseerd wordt. Er doen ongeveer 30.000 scouts aan mee uit ongeveer 150 landen. In 1937 en 1995 werd de Wereld Jamboree in Nederland gehouden.

In 2011 was de Wereld Jamboree in Zweden, mijn broer ging hier toen naartoe. Mijn ouders en ik zijn toen op vakantie geweest naar Denemarken en Zweden zodat we naar de bezoekersdag op de Wereld Jamboree konden. Ik vond alleen de bezoekersdag al een hele beleving en super waanzinnig om mee te maken, toen dacht ik dus ook van goh, als ik ooit de kans krijg om zoiets mee te maken wil ik het zeker doen. Op dat moment wist ik nog niet dat ik de kans had om naar Japan te gaan. Toen verder op de dag en verder op de Jamboree kwamen we een tentje tegen met informatie over de Wereld Jamboree in 2015, waar ik dus naartoe zou kunnen, en nu dus ook ga. Toen ik erachter kwam dat ik naar Japan kon stond mijn besluit vast, ik wilde hoe dan ook, koste wat het kost naar de Wereld Jamboree in Japan!

Toen de inschrijving voor de Wereld Jamboree 2015 startte was ik dan ook heel snel met inschrijven want dit avontuur wil ik echt niet missen.
De jamboree zelf is van 28 juli t/m 8 augustus 2015 en we hebben met heel het Nederlands contingent nog een voor- en/of nareis. Of het een voor reis of na reis gaat worden is nog niet bekend, de contingent staf is hier nog druk mee bezig. Komende 1,5 jaar zal ik alleen en samen met mijn troep 'Euromast' bezig zijn met de voorbereidingen voor de Wereld Jamboree. We zullen bezig zijn met de verschillen in culturen en wat wel en niet kan volgens de Japanse cultuur zodat we ons goed in kunnen leven als we eenmaal in Japan zijn.

Zelf zal ik voornamelijk bezig zijn met hard werken om de €4000,- bij elkaar te krijgen. Dit is een groot bedrag maar ik heb het er zeker voor over, want de ervaring die ik er op doe en de kans die ik nu gekregen heb, die heb je maar 1 keer in je leven. Ook betalen wij als welvarend land wat meer zodat we een minder welvarend land ook een kans geven om te kunnen gaan. Voor die €4000,- krijg ik de Wereld Jamboree zelf, een voor- en of na reis, en 4 troepweekenden (voorbereidingsweekenden), een verplicht kledingpakket (uniform, broek, shirt). Uiteraard willen wij zo lang mogelijk in Japan blijven en gaat daar dus ook het meeste geld naartoe, en blijft er weinig over voor de troepweekenden.

Mocht je dit nou lezen en denken van nou, ik weet wel iemand of bedrijven die mij of mijn troep willen sponsoren in kleding / eten / drinken of andere spullen, alles is welkom! Neem dan even contact met mij op en dan komt het vast goed hihi :)

Ik hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen en ik zal proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Senne

Via dit dagboek wil ik graag iedereen die daar in geïnteresseerd is op de hoogte houden van mijn reis naar de World Jamboree in Japan. Dit is natuurlijk niet alleen de World Jamboree zelf, maar ook alle voorbereidingsweekenden met mijn troep en persoonlijke voorbereidingen.

Actief sinds 18 Maart 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 1633

Voorgaande reizen:

28 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Off to Japan!

Landen bezocht: