Eerste troepweekend - Reisverslag uit Gilze, Nederland van Senne Prins - WaarBenJij.nu Eerste troepweekend - Reisverslag uit Gilze, Nederland van Senne Prins - WaarBenJij.nu

Eerste troepweekend

Door: Senne Prins

Blijf op de hoogte en volg Senne

14 Maart 2014 | Nederland, Gilze

In dit eerste weekend heb ik mijn andere troepleden en troepstaf leren kennen. Het was echt een super leuk en gezellig weekend!
We hebben dit weekend veel informatie gekregen over de gebruiken in Japan, bijvoorbeeld dat als ze elkaar begroeten dat ze buigen. Hoe dieper je buigt hoe meer respect je hebt voor de persoon die je begroet. Als Japanners elkaar een cadeautje geven dan nemen ze dit aan, nemen ze dit mee naar huis en pakken ze het thuis pas uit zodat degene die het cadeautje heeft gegeven de reactie niet ziet. Maar ook dat Japanners met stokjes eten, dit moesten wij uiteraard ook doen. Maar die stokjes kregen we niet zomaar, hiervoor moesten we opdrachten uitvoeren, als we 3 opdrachten goed uitgevoerd hadden kregen we een foto, deze moesten we zoeken en dezelfde foto maken. Deze foto moest je laten zien en als deze goedgekeurd was kreeg je een letter, op deze manier moest je zoveel mogelijk letters verzamelen en zou er uiteindelijk een woord uitkomen. Als het woord goed was kreeg je je stokjes. Mijn groepje en ik hadden helaas geen enkele letter maar we hebben gelukkig wel de stokjes gekregen dus we konden gewoon eten, haha.
Wat ik ook erg leuk vond was dat er door heel het gebouw papieren hingen met nog meer gebruiken van de Japanners, zo denken ze dat als je gaat liggen na het eten dat je veranderd in een koe, deze vond ik erg grappig om te lezen.

Dit weekend is ons ook laten zien hoe de WJ er uit komt te zien door middel van een presentatie en ervaring van onze troepstaf. Zo gaan we veel activiteiten doen maar is er ook zeker tijd voor ontspanning en gezellig mensen leren kennen en een beetje je eigen ding doen. Er komt ook een voor- of nareis. Wat het gaat worden is nog niet bekend, hier is de contingentstaf nog druk mee bezig.

Met onze troep hebben wij ook een website waar dingen op komen te staan, dit is wj.scouting.nl/euromast , mocht je dus geïnteresseerd zijn in meer informatie of meer foto's, neem dan gerust een kijkje!
In mei is het volgende troepweekend, ik heb er heel veel zin in en zal daarna weer een stukje online zetten over hoe het is geweest! :)

  • 31 Maart 2014 - 17:47

    Zoë Bosschaart:

    Ah leuk Senne! Ik ga je volgen met je verslagen haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Senne

Via dit dagboek wil ik graag iedereen die daar in geïnteresseerd is op de hoogte houden van mijn reis naar de World Jamboree in Japan. Dit is natuurlijk niet alleen de World Jamboree zelf, maar ook alle voorbereidingsweekenden met mijn troep en persoonlijke voorbereidingen.

Actief sinds 18 Maart 2014
Verslag gelezen: 814
Totaal aantal bezoekers 1614

Voorgaande reizen:

28 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Off to Japan!

Landen bezocht: